loading...
بررسی کتاب های روز
فتانه حمیدی بازدید : 42 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

همانطور که روی جلد کتاب تست زبان جامع خیلی سبز اشاره شده است، هدف نویسنده از تالیف این کتاب آماده کردن دانش آموزان برای شرکت در کنکور 99 است. فصول کتاب، به ترتیب اصول علمی آموزشی یعنی گرامر، واژگان و درک  مطلب قرار گرفته است و دروس انگلیسی دهم، انگلیسی یازدهم و انگلیسی دوازدهم منحصرا مطالب خود را دارند. فهرست کتاب به شماره صفحات دروس هر پایه، عناوین گرامرهای آموزش داده شده و بخش های تست ها اشاره کرده است که می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. کتاب لحن رسمی و روان همیشگی نویسنده را با خود دارد.

واژه نامه کتاب تست زبان جامع خیلی سبز

واژه نامه جیبی هوشمند کنکور هدیه این کتاب است. یک  DVD حاوی کلیپ‌های آموزشی مختلف و نیز فایل صوتی تلفظ تمامی واژگان سال‌های دهم تا دوازدهم نیز به همراه این کتاب موجود است.

تست ها

در کتاب کمک درسی انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز، تست های گرامر و واژگان با 75 عدد برای هر بخش، میانگین متعارفی از تست های سایر کتاب های مشابه می باشد و مناسب به نظر می رسد. تعداد کلوزتست ها و درک مطلب ها نیز همان 6 عدد برای هر درس است که معمول و معقول به شمار می رود. از نکات بحث برانگیز کتاب در زمینه  تست ها، نامعین بودن روند تست های طرح شده می باشد. تست های دشوار و متوسط درون یکدیگر قرار گرفته اند و روند آموزشی ساده به دشوار در آنها وجود ندارد که البته به نظر نویسنده این روند برای پاسخگویی به تست های کنکور مناسب است. در حالت کلی، چنین مهارتی برای شرکت در کنکور قطعا مفید و ضروری می باشد زیرا تست های کنکور دسته بندی دشوار و متوسط ندارند، اما برای یادگیری و جا افتادن بحث، بهتر است دانش آموز ابتدا تست ها را بشناسد و در آزمون های انتهای درسی این روند نامشخص بودن سختی سوالات را تجربه کند و آن را فرا بگیرد.

 

تست ها به شکل میکروطبقه بندی آورده نشده اند. انواع تیپ های مختلف تست های زبان، در کتاب آورده شده است که در کنکور سراسری نیز مطرح می شوند. تیپ های مختلف گرامری ( مانند ساختار درست جمله تست 1171) و دیگر تیپ های تست ها به خوبی در خلال تست ها قرار گرفته اند. در میان تست های هر بخش، تست های کنکورهای سراسری مختلف ( مانند تست 2557) طرح شده است. یکی دیگر از نکات مثبت کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز، استفاده از ایده های جدید برای طرح تست ها می باشد. تست هایی مانند تست 2514 که ساختار جدید و نویی دارند توسط خود نویسنده در کتاب طرح شده است.

 

تست های دشوار کتاب که در پاسخنامه با شکل جمجمه نشان داده شده اند، تست های سطح بالایی هستند که درمیان سایر تست ها پخش شده اند. این تست ها جز تست های دشوار کنکوری به شمار می آیند. نویسنده مسیر کنکوری تست های کتاب را حفظ کرده است و خارج از آن تستی را مطرح نکرده است. دانش آموزان با هر سطحی پس از مطالعه درسنامه، می توانند تست های کتاب را پاسخ دهند و از آن استفاده کنند. هرچند تست های دشوار کتاب که در میان تست های متوسط قرار گرفته است دانش آموزان ضعیف را دچار چالش می کند و ممکن است نتوانند به بخش زیادی از آنها پاسخ بدهند.

 

پاسخ های تشریحی کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز، شامل توضیحات کامل و واضحی برای هر سوال می باشند. این توضیحات بسیار مناسب و قابل فهم ارائه شده اند. برای برخی تست ها مانند تست 559، نکاتی تحت عنوان نکات جغددار در بخش پاسخ های تشریحی ارائه شده است که نکته تستی سوال مورد بحث را شرح داده است. این نکات به درک دانش آموز از تست بسیار کمک می کنند. در پاسخ تشریحی در صورت لزوم مانند تست 453، به بررسی تمام گزینه های سوال نیز پرداخته شده است.

کلام آخر 

حجم کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز متناسب با محتوای جامع ارائه شده در آن است. کار ویراست و دقت نویسنده در نوشتن مطالب از نکات خوب کتاب است و غلط واضحی در متن کتاب وجود ندارد. از ویژگی های خاص کتاب می توان به ارائه مثال های متعدد در درسنامه گرامری و واژگان، بیان کلمه های آشنا و معانی چندگانه هر واژه به همراه نقش آن در جمله که بسیار کاربردی می باشد و ارائه کتابچه ویژه واژگان که جداگانه تمامی واژگان را بررسی می کند، اشاره کرد. توصیه می شود که کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز به عنوان منبع اول و حین تدریس معلم در مدرسه استفاده شود و گام به گام هر درس مطالعه شود و تست های مربوط به آن زده شود. برای تهیه کتاب های آموزشی کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 1,707
  • بازدید کلی : 4,440